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Motorcycles

Kurogane Model 97 Motorcycle

Les motos japonaises étaient basées sur les conceptions de la désormais légendaire firme Harley-Davidson. Plusieurs modèles dont la puissance variait entre 1000 cm3 et 1500 cm3 furent développés mais le plus répandu fut le Modèle 97. Cette moto était dotée de roues très larges pour obtenir une garde au sol maximum. La plupart des composants étaient identiques à ceux utilisés sur les Harley-Davidsons. Seule grande originalité, les ailerons de refroidissement des cylindres étaient en métal ferreux (probablement fer de fonte). La moto étaient équipée de deux sièges mais pouvait être connectée à un sidecar et pouvait donc véhiculer trois hommes au maximum. Une mitrailleuse pouvait être montée sur le sidecar. Le moteur de 1196 cm3, était un double cylindre en V, refroidi par air, approvisionné par un réservoir de 20 L environ. La transmission comprenait 4 vitesses dont 1 marche arrière. La vitesse maximum était de 90 km/h, et les performances étaient très correctes en général.

The Japanese motorcycles were based on the designs of the legendary Harley-Davidson firm. Several models whose power varied between 1000 cc and 1500 cc were developed but most built was the Model 97. This motorcycle was equipped with very broad wheels to obtain a ground clearance maximum. The majority of the components were identical to those used on Harley-Davidsons. Only great originality, the cooling fins of the cylinders were in ferrous metal (probably cast iron). The motorcycle were equipped with two seats but could be connected to a sidecar and could thus convey three men to the maximum. A machine-gun could be mounted on the sidecar. The engine of 1196 cc, was a V2, cooled by air, fuel-supplied by a tank of 20 L approximately. The transmission included 4 speeds including 1 reverse speed. Maximum speed was of 90 km/h, tand he performances were very correct in general.



Model 97
src: Site Tanks!
src: Site Lone Sentry

 

Specifications
General
  • Type: Moto
  • Crew: 2
  • Production: ?
Engine
  • Type: 2cyl, gasoline, 1196 cc
  • Power: 25 hp
Dimensions/Masses
  • Length: 2.59 m
  • Width: 1.80 m (with sidecar)
  • Height: ? m
  • Weight: 498 kg (with sidecar)
Performances
  • Maximum Speed: 80 km/h
  • Maximum Range: ? km
  • Suspension: Wheeled (4x2)
Armament/Armor
  • Armament: none or 1 light MG (with sidecar)
  • Secondary armament: -
  • Armor: -

 

 

 

Japanese Military "Trike"

Le trike "Sanrinsha" fut à l'origine conçu comme un petit transport commercial, mais l'armée impériale l'adopta rapidement. Il exista toute une série de modèle différent et la capacité de chargement variait donc selon le modèle entre 136 kg et 454 kg. La puissance du moteur (générallement un 2 cylindres) variait entre 350 cm3 et 1000 cm3. Ces véhicules étaient comparables au Tricar FN belge et à la Guzzi Trialce italienne.

The trike " Sanrinsha" was at the origin conceived like a small commercial carrier, but imperial army adopted it quickly. There existed a whole series of different model and the capacity of payload thus varied according to the model between 136 kg and 454 kg. The engine power (generally one 2 cylinders) varied between 350 cc and 1000 cc. These vehicles were comparable to Belgian Tricar FN and Italian Guzzi Trialce.


Japanese Trike
src: Site Tanks!
src: Site Tanks!

 

Motorcucles

 

Sources:


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