/Vehicles/Axis/Germany/09-ArmoredCars/6-rad/File/6-rad-pg2.htm | Last Up-date: 10-11-2024 |
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Schwere Panzerspähwagen (6-räd) (Armored Cars) Sd.Kfz.263 Schwere Panzerfunkwagen (6-rad)Véhicule de commandement sur châssis Büssing ou Magirus - La tourelle est fixe et l'engin dispose d'une antenne plus grande. Il est seulement armé d'une MG13. Son mât radio indépendant peut être érigé sur le sol. Command vehicle on Büssing or Magirus chassis - the turret is fixed and the machine has a larger antenna. It is only armed with a MG13. Its radio operator mast independent can be set up on the ground.
Sans dispositif de pointage, l'intérieur est plus spacieux ce qui permet d'embarquer un panneau à cartes et un opérateur radio avec son poste T.S.F. Versé dans les unités de Nachrichten Without device of pointing, the interior is more roomy what makes it possible to take inside a panel for maps and a radio operator with his station T.S.F. Incorporated in the units of Nachrichten (signal). (signalisation).
Sd.Kfz.247
Schwerer Gepanzerter Personenkraftwagen auf Fahrgestell des Leichter Gelänfgängiger
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schwere Gepanzerte Personenkraftwagen (6-rad)
Sd.Kfz.247. |
Data Sd.Kfz.247 | |
General | |
Production: 58 (uly 1941 - January 1942) - Manufacturer: Daimler-Benz | |
Dimensions | |
Weight: 5200 kg - Crew: 6 - Length: 4.60 m - Width: 1.96 m - Height: 1.70 m | |
Propulsion | |
Engine: Krupp M 304, 8 cyl., 60 hp - Fuel: Gasoline (110 L) | |
Performances | |
Speed: 70 km/h (on road) - ? km/h (off road) - Range: 393 km (on road), 275 km (off road) | |
Armament | |
Type: none - Ammo: none |
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Armor | |
Hull (lower
front): 8 mm / 52° Hull (upper front): 8 mm / 55° Hull (lower sides): 8 mm / 55° Hull (upper sides): 8 mm / 55° Hull (rear): 8 mm / 60&55° Hull (bottom): none Hull (top): 6 mm / 0° & open |
schwere Gepanzerte Personenkraftwagen (6-rad)
Sd.Kfz.247. |
Drawings |
Au début 1936, Krupp commença la conception d'une nouvelle automitrailleuse basée sur le châssis du camion léger Krupp 6x4 type L2H 143(Krupp Protze Kfz.69). De nombreux exemplaires seront vendus à l'armée hollandaises des Indes orientales. Une seule MG34 montée dans une petite tourelle constituait son armement à l'origine. Les modèles de production seront équipés de 3 MG34: une dans une large tourelle (mais trapue), une à l'avant et l'autre à l'arrière de la caisse.
At the beginning of 1936, Krupp began the design of a new armoured car based on the chassis of the light truck Krupp 6x4 standard L2H 143(Krupp Protze Kfz.69). Many specimens will be sold with the Netherlands army of the Eastern Indies. Only one MG34 assembled in a small turret constituted its armament in the beginning. The models of production will be equipped with 3 MG34: one in a broad turret (but squat), one in front and the other to the back of the hull.
Krupp Gepanzerte Radfahrzeug. |
src: Site "Achtung
Panzer"
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Data Krupp Gepanzerte Radfahrzeug | |
Dimensions | |
Weight: ? kg - Crew: ? - Length: 6 m - Width: 2.40 m - Height: 2.10 m | |
Propulsion | |
Engine: Krupp 33L Boxer, 12 cyl., 220 hp - Fuel: Gasoline (110L) | |
Performances | |
Speed: 70 km/h (on road) - ? km/h (off road) - Range: 450 km (on road), ? km (off road) | |
Armament | |
Type: 1 x 7.92 mm MG 34 (prototype) or 3 x 7.92 mm MG 34 (production) - Ammo: ? |
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Armor | |
? |
Drawings |
La firme autrichienne Steyr-Daimler-Puch A.G. (Vienne) commence à travailler, en 1935, sur une automitrailleuse à 6 roues. L'engin baptisé Austro-Daimler-Kraft-Zugwagen ou ADKZ est un 6x6, ce qui signifie que les 3 trains de roulement (le train avant et les deux trains arrières) assurent la motricité. Le véhicule était propulsé par un moteur essence Austro-Daimler M650 de 6 cylindres, à refroidissement liquide, développant 108 chevaux (128 selon certaines sources). Ce dernier était monté à l'arrière. L'engin pouvait atteindre les 75 km/h sur route. Le blindage avait une épaisseur de 14.5 mm maximum (à l'épreuve des tirs d'armes légères et des éclats d'obus). Son équipage était composé de 3 à 4 hommes. Le centre de gravité était assez haut ce qui contraignait le pilote à faire preuve de précaution lors des déplacements en tout-terrain. La tourelle était armée d'un canon antichar de 20 mm, couplé à une mitrailleuse de 8 mm coaxiale. La tourelle était pivotante sur 360°. Seulement trois prototypes furent complétés et testés en 1937, avant l'annexion de l'Autriche par l'Allemagne. La version finale était dotée d'une radio, dont l'antenne-cadre était bien visible autour de la tourelle.
The Austrian firm Steyr-Daimler-Puch A.G. (Vienna) began work in 1935 on a 6-wheeled armored car. The vehicle, named Austro-Daimler-Kraft-Zugwagen or ADKZ, was a 6x6, meaning that the 3 running gears (the front and the two rear gears) provided the drive. The vehicle was powered by a 6-cylinder, liquid-cooled Austro-Daimler M650 gasoline engine, developing 108 horsepower (128 according to some sources). The latter was mounted at the rear. The vehicle could reach 75 km/h on the road. The armor was 14.5 mm thick maximum (proof against small arms fire and shell fragments). Its crew consisted of 3 to 4 men. The center of gravity was quite high, which forced the driver to exercise caution when moving off-road. The turret was armed with a 20 mm anti-tank gun, coupled with a coaxial 8 mm machine gun. The turret could be rotated 360°. Only three prototypes were completed and tested in 1937, before the annexation of Austria by Germany. The final version was equipped with a radio, whose frame-antenna was clearly visible around the turret.
ADKZ during tests in 1937 (Austria). |
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src: Site Top War
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Data |
Drawings |
Sources: