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P26/40 Heavy Tank

Design: Engine Compartment

La transmission du P26/40 était placée à l'avant et moteur installé dans le compartiment moteur à l'arrière L'accès au moteur se faisait via deux trappes montées sur charnières sur les flancs. Sur le plateau arrière on trouvait 5 plaques de ventilation dont la principal était boulonnée. Une trappe circulaire était aussi située sur la plaque arrière de la caisse.

The transmission of the P26/40 was placed in the noze and engine installed in the rear engine compartment. The access to the engine was done via two hatches assembled on hinges on the sides. On the rear deck one found 5 plates of ventilation, the main was bolted. A circular hatch was also located on the rear plate of the hull.

 

Rear Plate
Rear Deck
src: Vincent Bourguignon

 

Le moteur était un SPA V12 diesel ou essence, développant 330 ch. Le P26/40 pouvait atteindre les 42 km/h sur route et 25 km/h en tout-terrain. Le compartiment-moteur était flanqué des deux côtés par un pot d'échappement.

The engine was a diesel or gasoline SPA V12, developing 330 hp. The P26/40 could reach 42 km/h on road and 25 km/h in cross-country. The engine-compartment was flanked on the two sides by an exhaust.

 

Left side
src: Vincent Bourguignon

 

Carro armato pesante P26/40

 

Design: Suspension

La suspension identique à celle des chars moyens était composée sur chaque côté par un barbotin (double) à l'avant, une poulie de tension de chenilles (double) réglable à l'arrière, trois rouleaux porteurs et deux groupes (avec ressorts à lames) de double bogies oscillants. Chaque bogies accueillait deux double-gallets de route avec bandes de caoutchouc.

The suspension (identical to that of the medium tanks) was made up on each side by a sprocket-wheel (double) in front, an idler (double) adjustable to the back, three return rollers and two groups (with leaf springs) of double oscillating bogies. Each bogies accomodated two double road-wheels with rubber belting.

 

Running-Gear
src: Vincent Bourguignon

 

Le P26/40 était équipé de chenilles en acier avec des patins munis d'un guide-central.

P26/40 was equipped with steel tracks with links provided with a center guide.

 

 

Design: Armor

Le blindage du P26/40 était comme les modèles ultérieurs de chars italiens, toujours assemblé par rivetage. Cependant grande nouveauté, les plaques verticales étaient en pente et non plus à 90°, ce qui améliorait leur capacité balistique tout en n'augmentant pas trop le blindage. Cependant le blindage frontal du P26/40 avait 50 ou 60 mm d'épaisseur, le blindage latéral et arrière avait 40 ou 45 mm d'épaisseur, le blindage horizontal avait 15 ou 20 mm d'épaisseur. Ce qui était une nette amélioration par rapport aux chars légers et moyens.

Ce blindage pouvait protéger le P26/40 contre des canons anti-chars comme le QF 2-pdr (40 mm) britannique. Cependant il était déjà vulnérable face aux QF 6-pdr (57 mm) et QF 17-pdr (76 mm) britanniques.

The shielding of P26/40 like the later models of Italian tanks, was always assembled by riveting. However great innovation, the vertical plates were inclined and either in 90°, which improved their ballistic capacity all in not increasing too the shielding. However the frontal shielding of P26/40 had 50 or 60 mm of thickness, the side and rear shielding had 40 or 45 mm of thickness, the horizontal shielding had 15 or 20 mm of thickness. What was a great improvement compared to the light and medium tanks.

This shielding could protect P26/40 against anti-tank guns like the British QF 2-pdr (40 mm) . However it was already vulnerable vis-a-vis the British QF 6-pdr (57 mm) and QF 17-pdr (76 mm).

 

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Heavy  Tanks

 

Sources:


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