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7TP Light Tank

Design: Engine Compartment

Le compartiment arrière du 7TP accueillait le moteur diesel Saurer VBLD de 6 cylindres développant 110 ch. Ce moteur lui permettait d'atteindre les 37 km/h sur route et une autonome de 150 km sur route.

The rear compartment of the 7TP accomodated the diesel engine Saurer VBLD of 6 cylinders developing 110 hp. This engine allowed it to reach 37 km/h on road and a range of 150 km on road.

 

Rear
Rear Deck
src: Vincent Bourguignon

 

Le plateau arrière et la partie arrière de la caisse étaient munis de nombreuses trappes qui permettait un maintenance facile et de nombreuses grilles d'aération. La partie arrière était munie d'un pot d'échappement à deux sorties et d'un crochet de remorquage.

The rear deck and the rear part of the hull were provided with many hatches which allowed an easy maintenance and many grids of ventilation. The rear plate was provided with a exhaust with two exits. and a hook of towing.

 

  1. 37 mm Bofors vz.37
  2. Mitrailleuse Browining coaxiale
  3. Tourelle
  4. Ventilateur de tourelle
  5. Périscope di commandant
  6. Episcope du chargeur
  7. Antenne du poste radio
  8. Saillie arrière de la tourelle
  9. Commandant-tireur
  10. Chargeur du canon
  11. Pilote
  12. Arbre de transmission
  13. Elément du moteur (?)
  14. Mur pare-feu
  15. Elément du moteur (?)
  16. Elément du moteur (?)
  17. Radiateur
  18. Elément du moteur (?)
  19. Grille de ventilation
  20. Echappement
  21. Elément du moteur (?)
  22. Elément du moteur (?)
  23. (?)
  24. Poulie de tension de chenilles
  25. Chenille
  26. Galet de route
  27. Bras oscillant
  28. Ressort à lames
  29. ?
  30. ?
  31. Tableau de commande
  32. Elément de transmission (?)
  33. Saillie du poste du pilote
  34. Commande finale, frein tambour
  35. Partie frontale de la suspension
  36. Guide central de patin de chenille
  37. Barbotin avant
  38. Position de la transmission
  39. ?
  40. Phare
  1. 37 mm Bofors vz.37
  2. Coaxial Browining machine-gun
  3. Turret
  4. Ventilator of turret
  5. Commander's periscope
  6. Episcope of the loader
  7. Antenna of the radio
  8. Rear projection of the turret
  9. Commander-gunner
  10. Loader of the gun
  11. Driver
  12. Driveshaft
  13. Element of the engine (?)
  14. Firewall
  15. Element of the engine (?)
  16. Element of the engine (?)
  17. Radiator
  18. Element of the engine (?)
  19. Roast of ventilation
  20. Exhaust
  21. Element of the engine (?)
  22. Element of the engine (?)
  23. (?)
  24. Track Idler
  25. Track
  26. Road-wheel
  27. Oscillating arm
  28. Leaf Spring
  29. ?
  30. ?
  31. Control board
  32. Element of transmission (?)
  33. Projection of the driver's station
  34. Final command, drum-brake
  35. Frontal part of the suspension
  36. Guide central of track link
  37. Front sprocket-wheel
  38. Position of the transmission
  39. ?
  40. Headlight
src: ?

 

 

Design: Suspension

La suspension du 7TP était dotée de chaque côté d'un barbotin avant double, d'une poulie de tension arrière double, de 4 rouleaux porteurs doubles et de 8 petits galets de route doubles montés par deux sur des chariots eux-mêmes montés par deux sur deux bras oscillants avec ressorts à lames.

The suspension of the 7TP was equipped on each side with a front double-sprocket-wheel, a rear double-idler, 4 double return-rollers and 8 small double road-wheels assembled by two on bogies themselves assembled by two on two oscillating arms with leaf springs.

 

src: Vincent Bourguignon

 

 

Les chenilles en acier étaient constitués de patins avec guide central, de 267 mm de large.

The steel tracks wers consisted of links with central guide, 267 mm broad.

 

Design: Armor

Le blindage du 7TP assemblé par boulonnage, était peu épais. En effet il était de 17 mm pour l'avant de la caisse et de 15 mm pour l'avant de la tourelle; de 13 mm pour les côtés et l'arrière de la caisse et de 15 mm pour le pourtour de la tourelle; et seulement de 5 à 10 mm pour les parties horizontales.

The shielding of the 7TP assembled by bolting, was not very thick. Indeed it was of 17 mm for the front of the humm and of 15 mm for the front of the turret; of 13 mm for the sides and back of the hull and 15 mm for the circumference of the turret; and only from 5 to 10 mm for the horizontal parts.

 

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Light Tanks

 

Sources:


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